I am Norhawati, your Shaklee Independent Distributor at Puchong, Selangor. COD Putrajaya and Puchong area. Delivery throughout Malaysia.

Shaklee ID : 884160|wati.hawa@gmail.com|012.6371558 |FB : Norhawati Page : Vitalicious2u


"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia"

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi, maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya, juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang ku jangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan ku tidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Friday 5 December 2014

Rawatan Dalaman Untuk Jerawat~~~

Dalam entry sebelum ini saya ada menyatakan antara punca-punca yang menyebabkan masalah jerawat.

Oleh itu, jerawat bukan lah satu masalah yang boleh kita rawat pada luaran sahaja, malah rawatan dalaman sangat penting untuk mengurang dan mengatasi maslah jerawat.

Vitamin yang disyorkan untuk anda yang mempunyai masalah jerawat adalah seperti berikut.

1) B-Complex
 Anatara perkara yang boleh menambahkan jerawat di muka anda adalah disebabkan tekanan atau stress, tidak kira berkaitan kerja atau persekitaran. Vitamin B-Complex ini memang telah diketahui fungsinya yang mampu meredakan stress atau tekanan. Vitamin B3 pula boleh memperbaiki peredaran darah. peredaran darah yang tidak lancar boleh menyebabkan kulit muka kusam. Selain daripada itu, warna kulit juga akan lebih sekata kerana Vitamin B yang berperanan mengekalkan pigmentasi.



2) Sustain Release Vitamin C

Vitamin C adalah vitamin yang diperlukan oleh lebih 300 fungsi metabolik tubuh. Ia penting untuk pemulihan sel (cellular repair), mencegah jangkitan dan meningkatkan sistem imunisasi. Kelemahan sistem imunisasi biasanya menjadi punca masalah jerawat.



3) Vitamin E Complex
Vitamin E merupakan vitamin yang paling penting dalam penjagaan kulit. Ia adalah sejenis antioksida yang dapat melawan radikal bebas dalam tubuh. Jika dibiarkan, radikal bebas boleh merosakkan sel, termasuklah sel kulit. Vitamin E meningkatkan proses pemulihan tisu dan penyembuhan. Vitamin E dengan 400iu sesuai untuk merawat masalah jerawat.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

 Berminat @ sebarang pertanyaan :
 [wati] Shaklee Independent Distributor (ID :884160]
|| 012 - 637 1558||        [wati.hawa@gmail.com]
 fb : Norhawati Hawa page : Vitaliciuos2u


No comments:

Post a Comment