I am Norhawati, your Shaklee Independent Distributor at Puchong, Selangor. COD Putrajaya and Puchong area. Delivery throughout Malaysia.

Shaklee ID : 884160|wati.hawa@gmail.com|012.6371558 |FB : Norhawati Page : Vitalicious2u


"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia"

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi, maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya, juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang ku jangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan ku tidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Wednesday 22 October 2014

Alfafa Shaklee dan Jaundice~~~


Kenapa jadi kuning atau jaundice?

Jaundice ni berlaku sebab billirubin terlalu banyak. Billirubin adalah toksik yang terhasil dari sel darah merah yang kehilangan oksigen. Ia berwarna kuning atau oren. Tu yang kita panggil kuning tu

Senang cerita camni, sel darah merah mengangkut oksigen ke setiap bahagian badan kita. Setiap sel dalam badan kita termasuk sel darah merah akan mati dalam masa beberapa hari.

Sel darah merah ni akan sampai waktu, dia akan mati bila oksigen dah takde dalam sel tu. Sel ini akan jadi billirubin. Sepatutnya billirubin ni akan pergi ke organ hati. Hati akan proses billirubin ni.

Kemudian billirubin yang di proses akan dibuang sebagai najis atau air kencing. Najis baby yang warna gelap adalah sebab ianya mempunyai kandungan billirubin. Maksudnya, hati baby tu berfungsi dengan baik lah.

Orang dewasa pun sama, kan najis kita warna gelap, tu sebab billirubin lah tu.

Untuk kes baby kena jaundice, masa dalam rahim ibu, billirubin baby dimusnahkan oleh hati ibu. So takda isu. Tapi bila dah lahir, hati baby terpaksa musnahkan billirubin ni sendiri.

Masalahnya ada baby hati dia tak berapa matang atau tak berapa kuat, jadi hati tu tak dapat nak proses sendiri billirubin dia. Maka terjadi lah masalah terlalu tinggi bacaan jaundice.

Ini juga menjadi masalah utama kepada bayi pra- matang, hati bayi pra-matang adalah belum betul- betul matang. Sebab tu pre-mature baby kebanyakannya akan kena jaundice.


BAGAIMANA ALFAFA COMPLEX MEMBANTU?
Alfalfa bagus untuk kesihatan hati. Ia menguatkan hati ibu dan hati baby. Kalau diambil di hujung kehamilan, insya-Allah ia bantu kuatkan hati baby so that bila baby lahir, hati baby tu dapat proses sendiri billirubin dia

Untuk ibu yang tak ambil Alfalfa semasa hamil, dan baby kuning, ibu tersebut disarankan untuk menyusukan anak dan ibu ambil Alfalfa.

Alfalfa yang disalurkan melalui susu ibu ni akan bantu kuatkan hati baby tadi, dan seterusnya hati yang kuat dapat musnahkan billirubin yang banyak.

Dan hasilnya?

In sha Allah dapat membantu menurunkan bacaan kuning pada anak, semuanya dengan kuasa Allah...kita hanya mampu berusaha.

Ibu- ibu yang anak ada jaundice belum turun atau susah nak turun, jom lah dapatkan Alfalfa.

Kegunaan lain Alfalfa

Alfalfa ni bukan saja untuk jaundice, tapi juga bagus untuk rawat keputihan ibu,turunkan bacaan kolesterol ibu dan ayah, rangsang penghasilan susu ibu (bagus ni anak jaundice kena menyusu kerap), bertindak seperti kacip fatimah, dan banyak lagi


Order Alfalfa anda sekarang!








* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




 Berminat @ sebarang pertanyaan : [wati]

Shaklee Independent Distributor (ID :884160]
|| 012 - 637 1558 ||   [wati.hawa@gmail.com]
 fb : Norhawati Hawa
 page : Vitaliciuos2u


2 comments:

  1. baru uncle tau sekarang...

    walaupon tak pernah ada pengalaman ni sebelom ni...

    dapat jugak ilmu...

    ReplyDelete
  2. TQVM Uncle sudi jenguk sini yer

    ReplyDelete